Saturday, May 4, 2013

Τα Καθημερινά της Καθημερινότητας.....



Καλημέρα.....καλό πρωινό Μεγάλης Παρασκευής, τις πιο σπουδαίας της Ορθοδοξίας
Καλή ανατολή Μεγάλης Παρασκευής, ηλιόλουστης και καλοκαιρινής.
Η θυσία του Χριστού, όλου του κόσμου, να φωτίζει τις καρδιές όλων μας για έναν
καλύτερο κόσμο μ αγάπη και κατανόηση. Νωρίς ξύπνησα και σήμερα, λίγο μετά την
ανατολή του ήλιου της Μεγάλης Παρασκευής. Η καμπάνα της εκκλησιάς της Αγίας
Παρασκευής κτυπά πένθιμα και ακούγεται, μέσα στην ησυχία της μέρας μέχρι εδώ που
μένω εγώ. Τα καναρίνια κελαηδούν και τα δυο από νωρίς το πρωινό. Έπλυνα τα δόντια
μου, το πρόσωπό μου και έφτιαξα τον καφέ μου για να πιω. Ελληνικό διπλό μέτριο σε
μπακιρένιο μπρίκι, όπως κάθε πρωινό. Τακτοποίησα τα καναρίνια στο απάνεμο μπαλκόνι
τους έβαλα φρέσκια και ξηρά τροφή, καθαρό νερό και αυτά κελαηδούν από το πρωί.
Οκτώ η ώρα και χάπια πρωινά. Ήπια μια δυο γουλιές καφέ και συμμάζεψα το σπίτι και
τα μπαλκόνια όπως κάθε πρωινό. Η καμπάνα της εκκλησιάς κτυπά πένθιμα. Επιτάφιος
σήμερα. Σε λίγο θα πάω να προσκυνήσω και να ανάψω ένα κερί για όλα τα πλάσματα
που ζουν στον πλανήτη Γη. Πολύ όμορφη η μέρα σήμερα και μπονάτσα, αρκετά ζεστή.
Πολύς κόσμος στην εκκλησία και μέσα και έξω. Άναψα τρία κεριά, προσκύνησα, κάθισα
λίγο και έφυγα για επιστροφή στο σπίτι. Στην επιστροφή πέρασα από τον φούρνο και πήρα
λίγα κουλουράκια και ένα τσουρέκι για τις γιορτές. Επέτρεψα στο σπίτι, ήπια λίγες γουλιές
καφέ και ένα ποτήρι κρύο νερό και κάθισα να γράψω για ενημέρωση των σελίδων μου.
Διάβασα και απάντησα στα μηνύματα που όλα είναι γιορταστικά και έριξα μια ματιά στην
επικαιρότητα. Δώδεκα κτύπησε το ρολόι και έτοιμος να βγω για τη βόλτα μου μέχρι την
πλατεία, από πεζοδρόμιο μεριά. Ζέστη αρκετή έχει σήμερα, καλοκαιρινή, με λίγο αεράκι.
Αρκετός κόσμος από και προς πλατεία. Τα καφέ στον μεγάλο δρόμο σχεδόν άδεια.
Η πλατεία έχει κόσμο αρκετό και όλοι κάθονται έξω από τα καφέ και στην πλατεία και
πίνουν τον καφέ τους στην σκιά και στην δροσιά. Σήμερα πολύ κόσμο έχουν οι εκκλησίες.
Και οι πιο πολλοί έχουν φύγει για τις γιορτές στα νησιά με τα πλοία και τα αεροπλάνα.
Αυτοί που έχουν εξοχικά έφυγαν με τα αυτοκίνητά τους. Λίγοι θα μείνουμε στην Αθήνα.
Οι δρόμοι άδειοι στην γειτονιά μου. Εγώ εδώ θα μείνω και θα περάσω το Πάσχα στο σπίτι
παρέα με τα καναρίνια μου και τις γλάστρες με τα λουλούδια και τα μυρωδικά φυτά. Έκανα
τη βόλτα μου στην πλατεία, κάθισα λίγο στη σκιά και μετά τις μία επιστροφή στο σπίτι για
το μεσημεριανό φαγητό. Ετοίμασα ένα πιάτο φασολάκια, λίγη σαλάτα, φρέσκο ψωμί και
ένα ποτήρι κρασί και έφαγα μια χαρά. Μάζεψα τα μεσημεριανά πιατικά, συμμάζεψα την
κουζίνα, έριξα μια ματιά στα καναρίνια και πήγα για ανάπαυση μεσημεριανή. Έξη η ώρα
και έγερση. Χάπια απογευματινά. Τα καναρίνια κελαηδούν και τα δυο και μου κρατάνε
συντροφιά απογευματινή την ώρα που πίνω τον καφέ μου γουλιά γουλιά. Σήμερα έχει ζέστη
αρκετή. Η Μεγάλη Παρασκευή είναι καλοκαιρινή. Σήμερα το βράδυ έχουμε και περιφορά
του Επιτάφιου εδώ στη γειτονιά. Θα είμαι παρών, όπως κάθε χρονιά. Ο Επιτάφιος θα περάσει
από την γωνιά του δρόμου του σπιτιού μου εφέτος λίγο μετά τις εννιά. Θα είμαι εκεί.
Οκτώ η ώρα και χάπια βραδινά. Ο ήλιος και η μέρα πάνε προς τη δύση. Έχει αρκετή ζέστη
και σε λίγο βγαίνω για να περιμένω τον επιτάφιο να περάσει. Είναι η σπουδαιότερη μέρα
και βραδιά, η σημερινή, της Ορθοδοξίας. Βγήκα και πήγα μέχρι την εκκλησία όπου πολύς
κόσμος περίμενε να βγει ο επιτάφιος για την περιφορά στους δρόμους της γειτονιάς και να
επιστρέψει στην εκκλησία. Πολύς κόσμος με τα κεριά αναμμένα περιμένει με ευλάβεια τον
επιτάφιο να τον συνοδέψει στην περιφορά. Άναψα το κερί μου, έκανα τον σταυρό μου και
γύρισα σπίτι, να αφήσω το κερί. Το έσβησα με προσοχή, πήρα τη φωτογραφική μηχανή και
βγήκα να φωτογραφήσω την περιφορά του επιτάφιου. Πολύς κόσμος περίμενε να περάσει
ο επιτάφιος, μπροστά στα σπίτια του και στα μπαλκόνια. Πολύ όμορφα όλα αυτά, σε μια
πολύ όμορφη βραδιά. Μοναδικά σε όλο τον πλανήτη Γη. Φωτογράφησα την ώρα που
περνούσε ο επιτάφιος και ο κόσμος που τον ακολουθούσε και επέστρεψα σπίτι για να
αφήσω τη μηχανή. Έτσι πέρασε και η σημερινή μέρα, Μεγάλη Παρασκευή. Αύριο πάλι
θα τα ξαναπούμε από νωρίς το πρωί. Καλή ανατολή στο Μεγάλο Σάββατο.....

No comments:

Post a Comment